Obsługa kadrowa na systemie dostawcy płacowego – modele współpracy

W tym artykule:


W świecie biznesu nie ma bardziej prawdziwego stwierdzenia od tego, że firma to ludzie. To zdanie-klucz do sukcesu. Kadra to podstawa, a o powodzeniu decydują umiejętności poszczególnych zawodników i menadżera oraz ich harmonijna współpraca. Jednak mnogość obowiązków związanych z obsługą kadrową często sprawia, że ten sukces może się oddalać.

Ale tak być nie musi, bo wszelkie zadania można powierzyć specjalistom – dostawcom usług outsourcingowych. Stawka jest wysoka więc dużo zależy od taktyki, czyli wyboru najkorzystniejszego systemu płacowego.

Jakie są zalety outsourcingu obsługi kadrowo-płacowej?

Obsługa kadrowa i płacowa wymaga znajomości wielu dziedzin – wiedzy z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, podatków, zatrudnienia czy rekrutacji. Do tego dochodzi wymóg konkretnych umiejętności, jak choćby przygotowania akt osobowych, wystawiania świadectw pracy, prowadzenie skomplikowanej ewidencji i szereg umiejętności miękkich. To wszystko sprawia, że lista zadań działu kadr i płac ciągnie się w nieskończoność i rzadko się skraca.

Najczęściej rośnie dynamicznie wraz z rozwojem korporacji i poszerzaniem zespołu. W wielu przypadkach jedną z największych zalet outsourcingu usług księgowo-płacowych jest to, że w ogóle te zadania mogą zostać zrealizowane. Zewnętrzna obsługa kadrowa i system płacowy pozwalają oszczędzać czas i zasoby oraz optymalnie wykorzystać posiadane środki. Z jednej strony redukują koszty, z drugiej poszerzają możliwości, bo outsourcingowy partner dostarcza także ciągle aktualizowaną znajomość przepisów, regulacji i aktów wykonawczych oraz zniuansowane know-how.

Dostarcza także modelu współpracy skrojonego na miarę indywidualnych potrzeb korporacji. Nasze doświadczenie partnerstwa z licznymi organizacjami i przedsiębiorstwami na polskim rynku i arenie międzynarodowej wskazuje, że elastyczność to jedna z kluczowych cech, które pozwalają na skuteczne dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych i wymogów klientów. Dzięki elastyczności możemy lepiej reagować na wyzwania i wykorzystywać pojawiające się możliwości, co przekłada się na długotrwały sukces i zadowolenie naszych partnerów. Dlatego w BPION oferujemy pełny przekrój możliwości. O tym, która z opcji w najskuteczniejszy sposób zda egzamin w danej korporacji i w konkretnej branży, zawsze decyduje otwarta komunikacja z naszymi partnerami.

Jakie proponujemy modele współpracy z dostawcą usług kadrowo-płacowych?

Nasza oferta z efektywnymi rozwiązaniami zawsze poprzedzona jest szeregiem spotkań i dogłębnym poznaniem indywidualnych potrzeb przyszłego partnera. Właśnie takie rozmowy pozwalają nam zaproponować najodpowiedniejszy model współpracy.

W swojej ofercie mamy:

  • model on-site – najczęściej rekomendowany dla dużych organizacji zatrudniających wielu pracowników. W tym modelu ekspert HR & Payroll lub dedykowany zespół specjalistów na stałe przebywa w Twojej siedzibie, co zapewnia codzienny, bezpośredni kontakt. Nad rozwiązaniami technologicznymi czuwa nasz zespół informatyków, który zapewnia i utrzymuje zdalny dostęp do rozwiązań online (takich jak elektroniczny obieg dokumentów, platformy rozliczania czasu pracy i portale pracowników) i błyskawicznie reaguje na każdy pojawiający się problem.
  • model hybrydowy – połączenie modelu zdalnego i modelu on-site, którego proporcje ustalane są na podstawie bezpośredniej komunikacji, szeregu rozmów i propozycji, tak by jak najskuteczniej spełniały indywidualne potrzeby partnera i zapewniały optymalizację procesów.

Jakie zadania obejmuje kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa?

Niezależnie od specyfiki współpracy, każdy z naszych modeli zapewnia kompleksową realizację zadań wymaganych od wysokiej jakości obsługi kadrowo-płacowej. Bez względu na branżę czy specyfikę firmy, jesteśmy przygotowani, by sprostać różnorodnym obowiązkom i wyzwaniom w obszarze HR i Payroll.

Oferujemy m.in. kalkulację i prognozowanie wynagrodzeń, dystrybucję pasków płacowych, generowanie dedykowanych raportów kadrowo-płacowych, kalkulację zaliczek na podatek dochodowy (PIT) i składek ZUS, a także wsparcie w zakresie kontroli PIT i ZUS. To tylko część naszych usług w ramach outsourcingu, które dostosowujemy do wybranego modelu współpracy.

Dodatkowo, bierzemy odpowiedzialność za zadania takie jak konwersja i migracja baz danych z systemów kadrowo-płacowych, obsługa PFRON i PPK, czy projektowanie, wdrażanie i bieżąca obsługa świadczeń pozapłacowych. Wspieramy naszych klientów także w optymalizacji procesów kadrowo-płacowych, pomagając usprawnić funkcjonowanie ich organizacji.

Jakie technologie są wykorzystywane w nowoczesnej obsłudze kadrowo-płacowej?

Bez względu na wybrany model współpracy, możesz być pewny, że zapewniamy kompleksowe wsparcie technologiczne. Nasz zespół informatyczny przygotowuje, wdraża i nadzoruje rozwiązania, takie jak: platformy do planowania i zarządzania czasem pracy, portal pracowniczy (Employee Self Service), elektroniczny obieg dokumentów kadrowych z podpisami elektronicznymi czy elektroniczne akta osobowe (e-Teczka). To tylko kilka przykładów nowoczesnych technologii, które wspierają obsługę kadrową i system płacowy.

Dodatkowo, w razie potrzeby oferujemy możliwość oddelegowania eksperta BPiON do obsługi onsite. Taki specjalista bierze odpowiedzialność za rozwiązanie kluczowych wyzwań w obszarze kadr i płac lub realizację profesjonalnych usług rekrutacyjnych. Niezależnie od zakresu, dostosowujemy nasze wsparcie do Twoich potrzeb, aby zapewnić efektywne i sprawne działanie Twojej organizacji.

Kontakt:

Bartosz Sutkowski
Business Development Manager

Powiązane zagadnienia