Korzyści z zewnętrznej obsługi kadrowej dla dynamicznie rozwijających się firm

Faza wzrostu i rozwoju to zawsze powód do dumy – tak jest w życiu i tak jest w biznesie. Wkroczenie firmy na taką ścieżkę jest pożądanym etapem na trasie do sukcesu i spełnienia marzeń czy najprościej rzecz ujmując – realizacji większego celu. Jest też etapem, na którym pojawiają się nieuniknione i niespodziewane wyzwania. Dlatego właśnie firmy korzystają z najlepszych możliwych środków i narzędzi, by zapewnić sobie skuteczne stawienie im czoła.

Dziś trudno sobie wyobrazić, że kilkadziesiąt lat temu eBay był jednoosobową firmą, a najcenniejszymi aktywami była szafka na akta, stare biurko i laptop. Szybko i nieoczekiwanie start-up nabrał impetu i w mgnieniu oka zgromadził 22 milionów użytkowników i 14 miliardów aukcji. W pakiecie z większymi liczbami pojawiły się też jednocześnie nowe przeszkody do pokonania – mały pokój dla jednego pracownika trzeba było zamienić na dużo większe biuro dla pokaźnego zespołu. Przybyło obowiązków, zadań, projektów i wyzwań. I to jest właśnie rozwój – daje więcej dumy i satysfakcji, ale też więcej spraw do pilnego załatwienia.

Nowe rozwiązania na odwieczne problemy

Wtedy usługi outsourcingu nie były ani tak rozwinięte ani tak powszechne jak obecnie. Dziś korzystanie z zasobów zewnętrznych jest podstawą dynamicznego rozwoju i standardowym rozwiązaniem. Coraz więcej firm coraz chętniej doświadcza korzyści płynących ze zlecenia całości lub części swoich obowiązków, a outsourcing obsługi kadrowej jest jednym z tych rozwiązań, które korzyści generuje najwięcej. Dlatego wzbudza takie zainteresowanie i cieszy się dynamicznie rozwijającą się popularnością.

Przede wszystkim pozwala na korzystanie z zasobów, których firma nie ma, nie potrzebuje lub na które nie może sobie pozwolić. To spora oszczędność – można korzystać z profesjonalnej wiedzy eksperckiej, ze specjalistycznego know-how i bogatego, wszechstronnego doświadczenia bez konieczności inwestowania w dedykowany wewnętrzny dział HR. A to często droga inwestycja, na którą składają się nie tylko koszty stałe i wynagrodzenia pracowników, ale też zbudowanie i utrzymywanie całej infrastruktury technicznej, sprzęt, oprogramowanie, bazy danych, platformy, szkolenia, kursy i rekrutacje. Dlatego właśnie podstawowym argumentem i korzyścią przemawiającą za outsourcingiem obsługi kadrowej jest jej najmocniejsza strona – efektywna optymalizacja i kontrola kosztów operacyjnych. Skutkuje to usprawnieniem planowania wydatków na inwestycje, tworzenia i realizowania strategii biznesowych i zwiększa potencjał zysku.

Twoja przewaga

Ta korzyść rodzi korzyści kolejne. Outsourcing HR pozwala skoncentrować swoje wysiłki, czas, decyzje i działania na kluczowych kompetencjach niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Właściciel firmy i pracownicy mogą skupić się na swoich zasadniczych celach, a dynamicznie rozwijająca się firma może zajmować się tym do czego została stworzona – właśnie dynamicznym rozwojem.

Zaletą outsourcingu kadr jest też ścisła profesjonalizacja i możliwość korzystania z tego, czego firma naprawdę potrzebuje zawsze lub w danym momencie czy w konkretnej sytuacji. Zlecenie obsługi kadrowej na zewnątrz ma niebagatelny wpływ na skuteczność, efektywność i szybkość reagowania na zmiany i zauważania nowych szans. Dostęp do ekspertów HR znających najbardziej aktualne przepisy i najbardziej korzystne rozwiązania pozwala na sprawne zarządzanie ryzykiem. To po prostu przekazanie odpowiedzialności komuś, kto z zadań kadrowo-płacowych zadań wywiąże się zawodowo, ale też ponadto często zapewnia wartość dodaną.

Zatrudnienie zewnętrznych ekspertów zapewnia ograniczenie konsekwencji błędów wynikających z niewystarczających własnych zasobów. Co więcej często idzie w parze z maksymalizacją pozytywnych efektów wynikających z nowych szans – niedostrzeganych wcześniej wewnątrz firmy, a zauważonych przez zewnętrznego partnera.

Kontakt:

bpion accounting finance payroll hr
Rafał Nadolny
Dyrektor Zarządzający,
Partner

Powiązane zagadnienia